Asko ja Eveli suveblogi: Tuulest viidud

15. Aug 2017, 12:31 eveliiy eveliiy

Meie rännak viis meid seekord Eesti saartele. Pühapäeva varahommikune paduvihm ei olnud küll parim reisi algus, kuid mida lähemale saartele, seda vähemaks vihm jäi ning asendus päris vali tuul. Juba lootsime, et tuuline ilm teeb laevasõidu huvitavalt kõikuvaks, aga meri oli üllatuslikult vaikne.

Hiiumaal võtsime esimeseks sihiks Tahkuna tuletorni kuna eelnevatest Hiiumaal käikudest oli just see tuletorn jäänud külastamata. Tuul oli jõudnud selle ajaga ainult valjemaks minna. Torni trepist üles minnes ei kujutanud ettegi, milline see vaade olla võiks ja kas me üldse sellise tuulega julgeme välja minna. Trepil olles oli vahepeal selline tunne, et torn liigub:) Üleval oli tõepoolest selline tuul, et tundus nagu tuul viiks meid minema ning naine ja Robin kartsid esialgu välja tulla. Reaalselt oli tunne, et see tuul lihtsalt puhub Robini minema. Võtsin Robini sülle ja Rasmus oli emmel kõhukotis ja nii tegime tiiru peale. Rasmus nautis täiega seda vaadet, Robin nii väga mitte, sest lapsel oli suur hirm. Leidsime ühe tuulevaba ala, kus saime normaalselt ka pilti teha, ilma et juuksed näos oleks ja silmad pilukil peas.

Edasi suundusime Hiiumaa Militaarmuuseumisse, mis asub tuletorni lähedal. Selle külastuse tegi eriliseks asjaolu, et samal ajal toimusid seal Kaitseliidu näidislahingud, kus näidati, kuidas vallutada vaenlase punker. Automaadi ja kuulipilduja valangud käisid üksteise võidu ja punker sai vallutatud. Seda ringi korrati pea iga 15-20 minuti järel. Lapsi oli palju ja näha oli, et enamused olid suhteliselt sillas kogu sellest sõjavärgist. Eks endalegi meenus nii mõndagi ajateenistuse ajast ja võttis muige suule. Muuseum eksponeerib Esimese- ja Teise Maailmasõjaaegseid leide Hiiumaa pinnalt, kaasas ka tutvustavad jutud.

Kui Hiiumaa pinnal ringi tiirutades kõht tühjaks läheb ja mõtlete, kuhu perega sööma minna, siis soovitan läbi sõita Kõrgessaarest, seal on selline tore koht nagu Viinaköök, kus on buffee restoran, lisaks pakub see ka ööbismist. Toidud olid matsvad ja teenindus lahke.

Meie öö möödus Käinas, kus sai selle aasta esimese välisupluse teha. Seda küll mitte meres, aga hotelli alal olevas välibasseinis.

Hommikul suundusime taaskord sadamasse, et sõita Saaremaale. Saaremaal me niiväga aktiivsust üles ei tahtnud näidata ning arvasime, et teeme sellise mõnepäevase passiivse puhkuse. Hotell, veekeskus ja õhtused jalutuskäigud Kuressaares olid teemaks. Sinna lisaks leidsin ka aja külastada Saaremaa discgolfi radu. Eriti mõnus on Karujärve matkaradadele tehtud discgolfi park, mis on rajatud kunagisele Nõukogude raketibaasi alale.

Saaremaal ööbisime Rüütli hotellis, mis ei vaja pikemat tutvustust. See on ilusa väljanägemisega ja turistide seas populaarne hotell Kuressaares, millel on suur veekeskus ja jõusaal. Veekeskuses oli kõik mida täiskasvanutel ja lastel vaja. Kui mullivannis logelemine ja basseinis ujumine üle viskab, võib alati ronida trepist mõned meetrid üles ja end alla libistada liugtorust. Asi, mis algul tundus nii mõttetu, oli pärast koht kus ei tahtnud enam ära tulla.

Lastele on seal hotellis suur ja korralik mängutuba, kus mängimist leiavad igas vanuses lapsed. Söögikorrad on suure valikuga ja toidud on väga maitsvad. Koht, kus kindlasti tasub Saaremaale minnes ööbida. Ka ilmad ei olnud enam lõpuks nii tuulised ja õhtused jalutuskäigud olid mõnusad. Päike, meri ja Kuressaare vaikne elu on just see patareide laadimise koht, kust lihtsalt ei taha ära tulla.

Viimasel päeval enne koju sõitu käisime läbi Muhu Seikluspargist. Lapsi oli seal palju, sest ka neile oli erineva raskusastmega lasterajad tehtud. Robin läbis lasterajad paar korda ja tore oligi see, et pääse võimaldas rada läbida mitu korda. Täiskasvanute vastupidavuse ja kannatuse panevad proovile viimased kaks musta rada, mis lõppevad pika laskumisega. Oleme külastanud erinevaid seiklusparke ja arvasin, et mis see erilist ikka on. Aga seda kohta tahaks uuesti külastada küll. Neil on ka templikaart, kus iga kuues tempel annab ühele inimesele tasuta külastuse, ehk kuuekesi minnes saab kuues inimene tasuta ronima. Väga lahe igatahes.

Seekordne saarte reis on läbi ja jääme ootama juba uusi huvitavaid kohti, mida külastada.