Milles seisneb Montessori pedagoogika?

Milles seisneb Montessori pedagoogika?

24. Jul 2014, 01:21 Emmede Klubi Emmede Klubi

Montessori pedagoogika põhimõte tähendab, lapse enesekasvatuse stimuleerimist, iseõppimist ja enesearendamist. Kasvataja ülesandeks on abistada last tegevuste organiseerimisel ja iseloomu realiseerimisel. Lapse isiksus areneb peamiselt kuni 12. eluaastani ja kui selle aja jooksul on midagi valesti tehtud, on seda hiljem keeruline heastada. Väga oluline on individuaalne lähenemine. 

Selle pedagoogika puhul suurendadakse lapse iseseisvust. Kasvataja roll on lihtsalt last suunata ja assisteerida. Väga oluline on ka koostöö ja kodu tähtsus. 

Kõige aluseks on täielik austus lapse suhtes. Tuleb tunnistada, et lapsel on õigus oma saatusele. Väga oluline on ka see, et lapse ja vanemate põhimõtted teineteisest tugevasti ei erineks. Vajalik on õpetajate ja vanemate tihe koostöö. Vanemad peavad oma last austama ja mõista, mida on vaja lapse eneseteostuseks ja sellele kaasa aidata. 

Ka waldorfpedagoogika on suuresti Montessori pedagoogilistest vaadetest tuletatud. 

Tänapäeval juhib Montessori pedagoogikat rahvusvahelineorganisatsioon AMI (Association Montessori Internationale), mis rajati Montessori poja Mario poolt 1929 aastal.

Montessori pedagoogika kaheksa printsiipi: 

  1. Liikumine ja teadmiste kogumine on tihedalt läbi põimunud ning liikumine võib soodustada mõtlemist ja õppimist;
  2. Õppimine ja enesetunne on paremad, kui inimesed tunnevad, et nad kontrollivad ise oma elu, vaba valik;
  3. Inimesed õpivad paremini, kui nad on õpitavast huvitatud;
  4. Igasuguste tasude sidumine õppimisega mõjutab negatiivselt motivatsiooni tegelda sama asjaga siis, kui tasu enam ei anta;
  5. Koostöö korraldamine võib õppimist tugevasti edendada;
  6. Õppimine, mis on seotud tähendust omava kontekstiga, on sageli sügavam ja rikkam kui õppimine abstraktses kontekstis;
  7. Teatavad täiskasvanutega suhtlemise vormid on seotud laste optimaalsemate tulemustega;
  8. Ümbruse korrastatus on lastele kasulik.


24. Jul 2014, 06:47

Minule meeldib antud mõte :Koostöö korraldamine võib õppimist tugevasti edendada ? Kahjuks on palju lapsevanemaid , kes ei viitsi oma lastega tegeleda. Lapse esimestel aastatel vajab ta ühiseid tegevusi , sellega ta õpib palju. Kahjuks ei viitsi paljud väikestega tegeleda. Samamoodi koolieas leitakse lastele palju huviringe, kus ta peaks käima. Kahjuks on üldjuhul paljud huviringid vanemate pale surutud, et hoida lapsi tegevuses ja vähem ise nendega tegeleda. Kahjuks see pole õige. Mida rohkem üksteisega koos olemist , seda rohkem armastust ja hoolivust peres on. Mina hindan perega koosolemist väga palju. Ikka igal puhkepäeva me sõidame kuhugile puhkama või miskit huvitavat tegema 😀 Väärtustagem koosoldud hetki ja öelgem üksteisele ilusaid sõnu !