Füüsiline aktiivsus ja treening raseduse ajal

Füüsiline aktiivsus ja treening raseduse ajal

05. Jun 12:57 Emmede Klubi Emmede Klubi

Arusaam, et rase naine ei tohiks trennis käia, on täielikult iganenud. Enamusele rasedatele soovitatakse regulaarset kehalist koormust, kuna rasedusaegne treening mõjub hästi nii emale kui ka beebile.

Kuidas?

  • Trenn tugevdab lihaseid. Erinevad uuringud on leidnud, et naistel, kes on heas füüsilises vormis, möödub sünnitus kiiremini ja valutumalt. Lisaks taastub treenitud naise keha pärast sünnitust tunduvalt kiiremini ja hõlpsamalt. Treenitud lihaskond aitab säilitada head rühti ning hoida loodet õiges asendis. 
  • Treening tugevdab immuunsüsteemi
  • Õige treeninguga saab leevendada rasedusest tingitud vaevuseid: näiteks kõhukinnisust, iiveldust, energiapuudust, unetust ja lihasvalusid. 
  • Füüsiline koormus aitab hoiduda liigsest kaalutõusust. Liigne kaalutõus raseduse ajal on kahjulik nii ema kui ka lapse tervisele.
  • Trenn ennetab ja aitab hoida kontrolli all rasedusdiabeeti.
  • On leitud, et ema rasedusaegne trenn mõjub positiivselt loote aju arengule.
  • Füüsiline aktiivsus tõstab heaoluhormoonide taset ning seeläbi muudab nii tulevase ema kui ka loote rahulikumaks ja õnnelikumaks.

Rasedale sobivad igal juhul ujumine, vesivõimlemine, käimine, jalgrattasõit, rasedate jooga, rahulik lihastrenn, varasemalt trennis käinud naisele ka mõõdukas aeroobikatund, sörkjooks jms. Kui trenni osa on hüppamine, siis selle harjutuse peab rase naine vahele jätma või kergema alternatiiviga asendama, nagu ka suurte raskuste üle pea tõstmise. Pulss peaks üldjuhul jääma treeningu jooksul alla 140, kuid seegi oleneb naise tavapärasest puhkeoleku pulsist ja varasema treenituse tasemest. Tunne oma keha!

Rasedatele ei sobi spordialad, millega kaasneb suur traumaoht - näiteks oht palliga löök saada. Hoiduda tuleks ka ratsutamisest (keelatud on igasugune tugev rappumine, sh hüppamine) ja sukeldumisest. Raseduse ajal trenni tehes ei tohi kunagi hinge kinni hoida (näiteks tõsta raskust, millega hakkama saamine nõuab hinge kinni hoidmist). 

Vaid teatud juhtudel on igasugune treening keelatud, kuid selle keelu määrab ämmaemand või arst. Põhjuseks võib olla näiteks kõrge vererõhk, loote kasvuhäired, platsenta eesasetus, verejooksud, enneaegse sünnituse oht jms.

 

Kas ja kuidas olid Sina raseduse ajal füüsiliselt aktiivne?

 

20161114124936-94973.jpg