WHO uued juhised alla viieaastaste laste tervise hoidmiseks

WHO uued juhised alla viieaastaste laste tervise hoidmiseks

25. Apr 17:17 Emmede Klubi Emmede Klubi

Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) andis eile välja uued juhised alla viieaastaste laste tervise hoidmiseks: lapsed peavad vähem ekraani ees, vankris või mujal istuma ning rohkem aktiivselt mängima ja paremini magama.

Uued juhised on järgmised. 

Alla üheaastased lapsed

  • Peaksid olema mitmeid kordi päevas füüsiliselt aktiivsed. Mida rohkem põrandal mängimist, seda parem. Kuni laps ei oska veel ise liikuda, peaks ta vähemalt 30 minutit päevast veetma kõhutades. 
  • Ei tohiks olla kauem kui tund aega järjest kinnises asendis (rihmadega paigale kinnitatuna kärus, lamamistoolis, söötmistoolis, lapsekandmisvahendis). 
  • Peaksid magama ööpäeva jooksul (koos päevaste uinakutega) kuni neljanda elukuuni 14–17 tundi ja edasi 12–16 tundi. 

1-2-aastased lapsed

  • Peaksid veetma minimaalselt 180 minutit päevast füüsiliselt aktiivsena ning mida rohkem, seda parem.
  • Ei tohiks olla kauem kui tund aega järjest kinnises asendis (rihmadega paigale kinnitatuna kärus, lamamistoolis, söötmistoolis, lapsekandmisvahendis) ega istuda pikka aega järjest paigal. Üheaastasel ei tohiks olla ekraaniaega. Kaheaastasel võib olla ekraaniaega maksimaalselt tund. Paigalistuv aeg peaks kuluma lugemisele ja jutustamisele. 
  • Peaksid magama ööpäeva jooksul (koos päevaste uinakutega) 11-14 tundi. Magamamineku ja ärkamisajad peaksid olema regulaarsed. 

3-4-aastased lapsed

  • Peaksid veetma minimaalselt 180 minutit päevast füüsiliselt aktiivsena ning mida rohkem, seda parem. Vähemalt 60 minutit sellest ajaks peaks füüsiline koormus olema keskmise kuni kõrge intensiivsusega.
  • Ei tohiks olla kauem kui tund aega järjest kinnises asendis (rihmadega paigale kinnitatuna kärus, lamamistoolis, söötmistoolis, lapsekandmisvahendis) ega istuma pikka aega järjest paigal. Ekraaniaega võib olla maksimaalselt tund. Paigalistuv aeg peaks kuluma lugemisele ja jutustamisele. 
  • Peaksid magama ööpäevas 10-13 tundi (võib, aga ei pea sisaldama päevast uinakut) regulaarsete magamamineku ja ärkamisaegadega.

 

Kas Sinu lapse füüsiline aktiivsus, ekraaniaeg ja uni vastavad WHO uutele juhistele?