Kui me oma lapse jaoks joonistame, voolime või isegi liivalossi ehitame, võib se tema julgust neid asju ise teha, vähendada. Kui ta ei oska seda nii hästi, kui seda tegid emme või issi, miks siis üldse teha? Ja võibki juhtuda, et see loominguline tegevus jääb seetõttu lapse poolt tegemata. Loo autor kogeski seda paar aastat tagasi...
"Mina, minu abikaasa ja meie 3-aastane tütar läksime parki perepiknikule. Lastele anti üheks ülesandeks t-särgid värviga ära kaunistada. Minu laps sai samuti valge t-särgi ja me istusime koos piknikulaua äärde. Ma hämmastusin, kuidas kõik lapsevanemad hakkasid lastele ette näitama, kuidas nad peaksid oma t-särki kaunistama hakkama. Seal ei olnud ühtegi lapsevanemat, kes oleks lastel ise tegutseda lasknud. Joonistame nüüd päikese sinna ja kirjuta siia oma nimi. Kas lapse enda tehtu poleks siis nii väärtuslik olnud või millest selline käitumine tuli", küsib Janet oma blogis janetlansbury.com?
"Selle eksperimendi tulemus oli tõeliselt valgustav. T-särgid kuivasid puu peal. Ükski lastest ei tundnud enam valmis tehtud t-särkide vastu vähimatki huvi. Nad ei olnud ise midagi t-särkidesse panustanud ja ei tundnud nende üle uhkust."
"Samal ajal süvenes minu tütar oma t-särgi kaunistamisesse ja tõmbas vertikaalse triibu üle t-särgi. Ta võttis teise värvi ja tõmbas tuubiga teise triibu üle särgi ja jätkas nii kõigi värvidega. "
"Ta tegutses särgi kallal pikalt, teised lapsed olid juba ammu oma särgid valmis saanud. Kui mu tütar lõpuks oma pluusi valmis sai, oli ta ise selle üle nii õnnelik. Ma olen kunstnik! Jah, oled küll! "
"Me riputasime oma t-särgi kuivama ja mu tütar tahtis seda natukese aja pärast juba vaatama minna. Peale piknikku võttis ta selle uhkelt koju kaasa."
"See üritus oli mulle õppetunniks ja ma veendusin, et käitusin õigesti. Meie lastel on vaja, et neid usaldatakse. Seda mitte ainult kunstiprojektides, vaid erinevates tegevustes, mis ette tulla võivad."
"Te võite küsida, miks on vale lapsele näidata, kuidas kõigesti maalida? Noh, see vähendab tema avastamise roomu ja piirab tema loomingulisust ja kui talle õpetatakse, et nii on õige või vale, võib see vähendada ka tema usku iseendasse. Nii õpib laps vaid küsivalt vanemale otsa vaatama, kuidas õigesti teha ja ise mitte mõtlema."
Mida arvad sellest sina? Kas sa nõustud loo autoriga või pigem mitte?