Autoklubid avalikustasid 2018. aasta kevadised turvatoolide testitulemused

Autoklubid avalikustasid 2018. aasta kevadised turvatoolide testitulemused

23. May 2018, 15:25 Emmede Klubi Emmede Klubi

Saksa, Austria ja Soome autoliidud ADAC, ÖAMTC ja Autoliitto avaldasid oma 2018. aasta kevadised turvatoolide testitulemused.  

Kolme riigi koostöös testiti kokku 27 laste turvatooli. Kuna Maxi Cosi Rock ja Bebe Confort Rock on kasutatavad nii isofix alusega kui ka ilma, siis anti kokku 29 hinnangut.

"Põhimõtteliselt võib öelda, et tarbijatesti tulemused olid üsna positiivsed - 21 turvatooli sai hea üldhinnangu. Kolm turvatooli said rahuldava, üks “piisava” ja neli nõrga üldhinnangu," annab Eesti mittetulundusühing Laps Turvaliselt Autos tunnustatud testide tulemustest ülevaate. 

Turvatoolid, mida osta ei tasu

Neljast nõrga üldhinnanguga toolist kaks, Jane Gravity ja Avionaut Ultralite IQ-alusega kukkusid testist läbi liiga suure kahjulike keemiliste ainete sisalduse tõttu. 

Kaks turvatooli kukkusid aga läbi seetõttu, et ei suutnud toolis istujat laupkokkupõrkel kaitsta. Giordiani Evolution Isofixi puusavöö libises säärtelt üles kõhupiirkonda, tekitades suure vigastuste ohu. Lisaks ületasid rakenduvad jõud piirväärtuseid.

Suurimaks üllatusläbikukkujaks osutus aga Concord Ultimax i-Size, mis ei pidanud laupkokkupõrkes tekkivale jõule vastu. Paigutatuna autosse näoga sõidusuunas tuli tool kokkupõrkel oma raami küljest lahti (vaata videot). Seljaga sõidusuunas asetusega tuli tool aluse küljest lahti ja tooli kest purunes (vaata videot). Mõlemas olukorras esineb tõsine vigastuste oht.

Tutvu kõigi testitulemustega:

MTÜ Laps Turvaliselt Autos soovitab esmajärjekorras vaadata turvalisuse osa - väga hea tulemuse saavutasid selles kategoorias Britax Römer Swingfix ning Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size

Uuendus - õhkpatjadega turvatoolid

"Huvitava uuendusena testiti ka esimesi õhkpatjadega turvatoole Bebe Confort Axissfix Air ja Maxi-Cosi Axissfix Air. Nende turvatoolide viiepunkti rihmadel on integreeritud õhkpadjad, mis aktiveeritakse, kui isofix haaratsid lukustatakse autosse. Test näitas, et õhkpadjad toetavad kaela esiosa laupkokkupõrkes ning vähendavad sellele rakenduvaid jõude. Võrreldes kolm aastat tagasi testitud Axissfix’iga vähenes Q1.5 nukul jõudude hulk rohkem kui 50% võrra ning suuremal Q3 nukul umbes veerandi jagu," kirjutab Laps Turvaliselt Autos.


Millises turvatoolis sõidab Sinu laps?


20171105111638-75709.jpg