9 soovitust lapsevanemale, kes soovib last spordis toetada

9 soovitust lapsevanemale, kes soovib last spordis toetada

07. Jun 16:31 Emmede Klubi Emmede Klubi

Kui annad lapsele tagasisidet tema mängu või võistluse kohta, ei tohiks kõrvalseisja sinu kommentaaridest aru saada, kas laps võitis või kaotas.

Tarkvanem.ee annab nõu, kuidas oma last spordis toetada ja ergutada. 

  1. Märka eelkõige positiivset. Pane tähele, mida laps on õppinud. Selle asemel et pärast võistlusi küsida: „Kui palju punkte sa said?“, uuri: „Mida sa tegid täna paremini?“
  2. Võitmine ei ole kõige tähtsam. Lisaks võitmisele tunnusta ka seda, kui laps aitab spordivahendid ära viia (abivalmidus) või elab pingilt innukalt kaasa (tiimitöö).
  3. Andekust toeta mitmekesise treeninguga. Kui laps on ühel alal andekas, tasub siiski mitut ala harrastada. Põhispordiala puhul ei tuleks harjutada nädalas rohkem tunde, kui on lapse vanus.
  4. Lapsel on vaja ka kaotada. Kaotused tulevad varem või hiljem. Kui laps keskendub ainult alale, milles on edukas, kasvab ta kaotuskogemuseta ja nii on vanemana raskem kaotusi vastu võtta.
  5. Tagasiside andmisel kuula last. Alusta vestlust: „Kuidas sul enda arvates läks?“ Kuula last tähelepanelikult. Seejärel küsi: „Kas sa soovid, et ma jagan oma mõtteid?“ Pea lapse arvamusest lugu.
  6. Saa paremaks eeskujuks. Sport pakub emotsioone, kuid liiga tugevad emotsioonid võivad kahju tekitada. Tasub läbi mõelda, kuidas vajadusel end maha rahustada. Mõttes kümneni lugeda? Korraks staadionilt lahkuda?
  7. Ole treenerile ja spordiklubile hea mõttekaaslane. Kas spordiklubis on turvalisusele mõeldud? Kas on teada, kelle poole saavad lapsed mure korral pöörduda?
  8. Hooaeg alaku üksmeeles. Korraldage hooaja alguses koosviibimine ning arutage, millistest põhimõtetest sel hooajal kinni pidada ja mida võiks tegemata jätta.
  9. Panusta järjepidevalt toetava õhkkonna kujundamisesse. Lapsevanem saab positiivse õhkkonna loomisele kaasa aidata, korraldades tunnustuspäevi, pannes klubisse üles tänuseina või pidades meeles sünnipäevi.

Allikas: spordikaplan.ee