Nutikad nõuanded, kuidas eriolukorras emana ellu jääda

Nutikad nõuanded, kuidas eriolukorras emana ellu jääda

06. May 14:03 Emmede Klubi Emmede Klubi

Pandeemia ajal on emaks olemine pehmelt öeldes väsitav. Kodust, laste eest hoolitsemise kõrvalt töötamine, kodukool, majapidamine, kõik see toiduvalmistamine... Et kõigega toime tulla, peame hoolitsema ka iseenda eest. 

Motherly annab nõu, kuidas oma energiat säästa ja energiavarusid suurendada.

1. Pane telefon ära. Lõõgastav filmiõhtu on praegusel ajal igati au sees tegevus, kuid paraku kipume me ekraaniajaga liialdama. Iga natukese aja tagant telefoni vaatamine, uute uudiste sirvimine või Instagramis rullimine kulutab aega ja kurnab vaimu.

2. Liigu! Katsu leida iga päev aega, et olla füüsiliselt aktiivne. See tõstab heaoluhormooni dopamiini taset meie kehas. Kui üksi jooksma minek ei tule välja, siis mine koos lastega jalutama, korraldage elutoas tantsupidu, tee laste uneajal joogat vms.

3. Ära rööprähkle. Kuigi naised on tihti uhked oma võime üle mitme asjaga korraga tegeleda, on uuringud näidanud, et soost olenemata - kõigi inimeste keskendumisvõime on rööprähklemise ajal kohutav. See alandab efektiivsust ning kurnab aju ja keha.

4. Tee 5-minutilisi pause. Kui teha on rohkem kui aega, proovime ära kasutada iga viimase kui minuti. Paraku on see väga väsitav ja alandab samuti meie töövõimet. Targem on teha teadlikult päeva jooksul väikseid pause. Jaluta ring ümber maja, vaata aknast välja, lobise laste või partneriga.

5. Delegeeri. Märtri mängimisest pole kasu kellelegi. Sea oma prioriteedid paika ja tee ära vaid olulisim. Kasuta tehnoloogiat maksimaalselt ära - telli toit internetist, seadista e-arvete automaatmaksmine, kasuta tolmuimejarobotit. Delegeeri ülesandeid - poole kodusest koormast peaks kandma sinu partner, abi on ka vanavanematest ja ülejäänud külast.

6. Hoolitse enda eest esmajoones (PÄRISELT!). Ära pane ennast põlema selleks, et teistele sooja anda. Paljud emad püüavad anda oma lastele parimat, pigistades endast välja kõik võimaliku. Paraku ei ole sellest tegelikult tolku. Tühjast tassist midagi head kallata ei saa. Terve ja puhanuna on sinust lastele palju rohkem kasu. Võta aega, et muusikat kuulata, lugeda, trenni teha, lemmiksarju vaadata. 

 

Parim tee soovitud eesmärkide saavutamiseni on töötada targemini mitte kõvemini!