Vaata, millised turvatoolid särasid, millised põrusid autoliitude uutes testides

Vaata, millised turvatoolid särasid, millised põrusid autoliitude uutes testides

11. Jun 2019, 13:48 Emmede Klubi Emmede Klubi

Autoliidud ADAC, ÖAMTC ja Autoliitto avaldasid 2019. aasta kevadised uued turvahällide ja -toolide tarbijatestide tulemused. 

Kolme riigi autoliitude koostöös testiti veerandsadat tooli. Hoiduda tasuks nende turvaseadmete soetamisest, mis on testides saanud mitterahuldava tulemuse:

  • Giordani Galaxy 012. Pole piisavalt turvaline ega hõlpsalt paigaldatav ja kasutatav. 
  • Chicco Oasys i-Size Bebecare + i-Size Base 2. Pole piisavalt turvaline. 
  • Babystyle Oyster Carapace Infant + Duofix i-Size Base. Pole piisavalt turvaline.
  • Maxi-Cosi TobiFix Apramo All Stage. Tool kaitseb last autoõnnetustes, kuid ei läbinud testi edukalt kattematerjalist leitud kahjulike ainete tõttu.

Nõrga tulemuse said ka:

  • Maxi-Cosi Titan Pro
  • Heyner Multifix Twist
  • Nachfolger Hy5.1 TT
  • Apramo All Stage (vaata videost, kuidas tool kokkupõrkes toime tuli)
  • Britax Römer Max-Way Plus. Tool on turvaline, kuid pole hõlpsasti paigaldatav ja kasutatav, mis võib tuua kaasa valesti kasutamisest tingitud ebaturvalisuse.

Kõige kõrgema ehk suurepärase hinde said kevadistes testides kaks tooli:
Bébé confort Jade + 3wayFix 2019 ja Maxi-Cosi Jade + 3wayFix 2019, mis on tegelikult sama turvaseade, mida müüakse kahe erineva kaubamärgi alt. Video sellest, kui hästi tool kokkupõrkes toime tuli:

Kõik ülejäänud testitud toolid läbisid selle suhteliselt edukalt, valdavalt hindele hea. 

Kui Sind huvitavad 2019. aasta kevadiste testide tulemused lähemalt, siis leiad need siit:

Autoklubide tehtud testide tulemused on populaarseks ja usaldusväärseks allikaks, mille põhjal oma lapsele turvavarustust valida. Miks autoliitude testid üldse olulised on, kui kõik Euroopas müügil olevad turvatoolid on niikuinii juba läbinud tootjapoolse testimise Euroopa Liidu tunnustatud laboris ning saanud nõuetele vastavuse sertifikaadi? Autoklubid on kolmandad, sõltumatud organisatsioonid, kes testivad müügil olevad turvavarustust tarbijana mitte tootjana. Autoklubide kokkupõrketestid viiakse läbi suuremal kiirusel (50-64 km/h), kui Euroopa miinimumstandard nõuab (25-50 km/h), mistõttu testis toimuvad kokkupõrked on realistlikumad. Lisaks nõuetele turvalisuse osas hindavad autoklubid ka turvavarustuse kasutusmugavust, materjale ja ergonoomilisust - ostuotsust tehes samuti tähtsad aspektid. 

 

Millises turvatoolis sõidab Sinu laps? Kuidas valitud turvavarustusega rahul oled?