Autoliitude sügisesed turvatestid: vaata, millised turvatoolid põrusid!

Autoliitude sügisesed turvatestid: vaata, millised turvatoolid põrusid!

05. Nov 2019, 13:51 Emmede Klubi Emmede Klubi

Euroopa autoliitude korraldatud 2019. aasta sügisesel turvatestimisel testiti kokku 20 turvahälli ja -tooli mudelit. Autoklubide ADAC, Autoliitto ja ÖAMTC tehtud testide tulemused on populaarseks ja usaldusväärseks allikaks, mille põhjal oma lapsele turvavarustust valida.

Ohutuse mõttes on testi "võitja" BeSafe iZi Kid X3 i-Size (pildil), mis sai kõigist alates 2015. aastast testitud toolidest parima ohutushinde! Tooli üldhinnet langetasid "väga healt" "heale" veidi väiksemad puudujäägid kasutajamugavuses. 

Üldkokkuvõttes ei hinnatudki sel korral ühtegi testitud turvahälli ega -tooli hindega "väga hea". Hinde "hea" said turvahällidest Swandoo Albert nii koos alusega kui ka ilma, Bugaboo Turtle nii koos alusega kui ka ilma, Peg Perego Primo Viaggio i-Plus, Jané Koos i-Size R1 nii koos alusega kui ka ilma ning Jané iMatrix koos alusega.

Turvatoolidest said hinde "hea" juba mainitud üliturvaline Besafe iZi Kid X3 i-Size, Joie i-SpinGB Everna Fix ja Renolux Renofix.

Rahuldava ehk vaevu piisava hinde said Hauck iPro Kids koos iPro alusega, Joie Verso, Nania Racer SP, Nuna Myti ja Britax Römer Kidfix² S. Britaxi tool sai kehvavõitu hinde seetõttu, et pakub võimalust suurema lapse puhul seljatugi eemaldada, mis kaotab täielikult külgkaitse. Ilma seljatoe eemaldamise võimaluseta oleks tool saanud oluliselt parema tulemuse. 

Kaks põrunud ehk mitterahuldava hinde saanud tooli olid Hauck iPro Baby nii ilma kui ka koos iPro alusega ning Uppababy Mesa i-Size nii koos kui ka ilma aluseta, sest nende toolide kangas sisaldas liiga palju naftaleeni, mis on vähkitekitav aine. Lisaks on Hauck iPro Baby koos alusega laupkokkupõrkes väga lähedal põrumisele. Paremini püsis tool paigas ilma aluseta, turvavööga kinnitatuna. 

„Turvavarustust valides ei tohiks pelgalt hinnet vahtima jääda. Oluline on proovida õiges suuruses istmeid spetsiaalsetes turvavarustuse poodides autosse, kus seda istet kasutada soovitakse. See näitab, kuidas erinevad võimalused sobivad teie autole ja lapsele. Kehva või mitterahuldava hinde saanud turvatoolid tuleks aga valikust välja jätta,” ütles föderatsiooni kommunikatsioonijuht Jukka Tolvanen.

Kõik nii tänavused kui ka varasemad testitulemused leiad autoliitude kodulehekülgedelt:

 

Miks autoliitude testid üldse olulised on, kui kõik Euroopas müügil olevad turvatoolid on niikuinii juba läbinud tootjapoolse testimise Euroopa Liidu tunnustatud laboris ning saanud nõuetele vastavuse sertifikaadi?

Autoklubid on kolmandad, sõltumatud organisatsioonid, kes testivad müügil olevad turvavarustust tarbijana mitte tootjana. Autoklubide kokkupõrketestid viiakse läbi suuremal kiirusel (50-64 km/h), kui Euroopa miinimumstandard nõuab (25-50 km/h), mistõttu testis toimuvad kokkupõrked on realistlikumad. Lisaks nõuetele turvalisuse osas hindavad autoklubid ka turvavarustuse kasutusmugavust, materjale ja ergonoomilisust – ostuotsust tehes samuti tähtsad aspektid. 

 

Millises turvaseadmes sõidab Sinu põnn?