Vesi on ilu alus. 9 nippi, mis aitavad regulaarset vee joomist meeles pidada!

Vesi on ilu alus. 9 nippi, mis aitavad regulaarset vee joomist meeles pidada!

23. May 12:52 Emmede Klubi Emmede Klubi

Optimaalse kahe liitri vee tarbimiseks peab päeva jooksul tulema meelde juua ära umbes kaheksa klaasi vett. Kõlab palju, aga mõne hea nipi abil on selle eesmärgi täitmine üsna lihtne. Kuidas? Räägime lähemalt!

Vesi on väga oluline eeldus selleks, et tunneksime end igapäevaselt terve ja energilisena. Pole ime, et vähese vedelikutarbimise esimesteks sümptomiteks on peavalud, kuiv nahk, lõhenenud huuled ja ka risk liiga palju süüa, sest janu maskeerib end tihti näljana.

9 nippi, mis aitavad regulaarset joomist meeles pidada

  • Joo läbipaistvast anumast! Et joodud ja joomist ootava vee kogust paremini kontrollida, asenda harjumuspärane kruus läbipaistva pudeliga. Päeva jooksul tuleks ära juua neli 0,5-liitritst pudelit või kaks 1-liitrist pudelit vett. 
  • Pane veepudel nähtavale kohale. Hoia pudelit kogu päeva vältel enda juures: autos, kontorilaual, voodi kõrval. Nii tuleb joomine regulaarsemalt meelde.
  • Vali maitsega vesi! Kui suure koguse tavalise vee joomine väsitab, siis muuda oma argipäev natuke värvilisemaks ja maitsesta vett – näiteks sidruni, punaste marjade, mündiga.
  • Hoolitse hommikuse vee eest õhtul. Pane voodi kõrvale väike pudel vett, et alustada uut päeva paari lonksu veega juba enne voodist tõusmist.
  • Kasuta nutirakendusi! Pole kahtlustki, et üks asi, mis tänapäeval kogu aeg meiega koos on, on meie nutitelefon. Kasuta seda ära ja tõmba telefonisse mõni äpp (näiteks Waterbalance, Water Reminder), kuhu saad märkida, kui palju vett oled juba joonud ning mis meenutab sulle joomist, kui tekkinud on pikem paus.
  • Hoolitse veevarude eest. Vaata, et sul oleks alati kodus piisavalt varusid, et saaksid välja minnes alati pudeli vett kaasa võtta ega peaks janu tekkides poodi tõttama. Vett valides võiks eelistada looduslikult aluselist (pH 8) vett, sest lisaks janu kustutamisele aeglustab aluseline vesi vananemisprotsessi ja reguleerib keha pH taset.
  • Kasuta kõrsi! Soeta koju kokteilikõrsi, et veejoomine oleks tervele perele nii lõbus kui võimalik. Joomisviisi muutmine aitab juua rohkem vett.
  • Tee pudelile märkmeid. Õige koguse stabiilselt päeva jooksul ära joomine on veelgi kergem, kui märgid pudelile kriipsukestega veekogused, mis peavad teatud kellaajaks olema joodud.
  • Joo enne söömist. Kui tunned end näljasena, joo kõigepealt! Võimalik, et oled oma keha signaalidest valesti aru saanud ja organism soovib tegelikult söögi asemel hoopis juua.