Meie pere läti minipuhkus

16. Aug 2018, 16:24 KatreR KatreR

Meie pere on neljaliikmeline, kus kasvamas kaks väikese vanusevahega last. Tüdruk 2,5-aastane ja poeg 10-kuune.  Eks väikeste laste emmedel-issidel on teada, kuidas käib lastega pikemaks sõiduks ettevalmistus. Esiteks paikime kokku venna ja õe kotid, kus oleks kaasa pandud kõik turvaline ja vajalik varustus. Õnneks on see suvi meil ilmaga vedanud, aga tagavaraks tuleb ikka soojad riided kaasa võtta. Enda asjadeks suurt ruumi autos ei jäägi.

Tähtis on ka logistika, et pikk sõit väga väsitavaks ei muutuks. Täpsustasime võimalikud peatuskohad puhkepausideks. Sõit algas Tallinnast. Otsustasime, et veedame öö Pärnus tädi juures ja sealt sõidame edasi Lätti. Pärnust järgmise peatuse tegime Häädemeestel. Teise peatuse enne hotelli jõudmist tegime peale Salacgiva, kus tee äärde jääb kohe ilus liivarand. Kui keegi soovib internetist seda kohta otsida, siis selle nimi peaks olema Vitrupe. Ilus rand kohe Riia maantee ääres, et lapsed saaksid mere ääres enne lõunaund end ära väsitada. Vitrupest oli hotell Turbasesse ligikaudu sadakond kilomeetrit, täpselt paras aeg lastel lõunaund magada.  See rand meeldis meile nii väga, et käisime sealt läbi ka tagasi tulles.

Kui jõudsime hotelli Turbas lähedale, siis mõtlesime algul, et kuhu me nüüd eksinud oleme. Esialgne hinnang oli ekslik ning saabudes ootas meid hubane turismitalu sarnane hotell, kus oli ka koduloomi. Loomad meie lastele meeldivad. Looduse keskel kena hubane Dallase moodi paigake. Palju avarust ja ruumi lastele joosta. Kohapeal on kõik vajalik olemas puhkuse veetmiseks. Toad hotellis on avarad ning vähemalt meie mahtusime ilusti neljakesi oma tuppa ning ruumi jäi ülegi. Hotell ise on Riiast ligikaudu 40 kilomeetri kaugusel.

AB Pargi külastuse jätsime järgmise päeva hommikuks, sest siis oleksime kõik värskelt puhanud ja seiklusteks valmis. Hotellist AB Parki oli 20 minuti pikkune autosõit. Kui Riiast tulla, siis peab arvestama ligikaudu tunnise autosõiduga.

Pargis oli tegevust nii väiksematele, kui suurematele lastele. Seal oli Tivolile sarnased atraktsioonid, seiklusrada, väiksematele mänguväljak liumäega, suvine tuubimägi,vesirattad, veeatraktsioonid,  dinosauruste kujud metsas, mis liikusid ja tegid hääli, mängumajad jne. Tegevusi ja erinevaid atraksioone on pargis palju ja kõiki ei jõua üles loetledagi.

Meie lastele meeldis väikeste laste seiklusrada. Varuma peaks aega, vähemalt pool päeva siis jõuab kogu pargi läbi jalutada. Meeldis, et park on ilusti liigendatud. Iga suurema atraktsiooni juures on väike kohvik laudadega, kus vanemad saavad oma jalga puhata ning jälgida millega lapsed tegelevad. Silma jäi ka see, et iga atraktsiooni juures on mõni pargi töötaja, kes korda hoidis ja abitas.

Koostöös Emmede Klubiga saime võimaluse Lätti sõita ja tänu sellele võidule võtsime end kokku ja tegime lastele passid. Otsustasime, et teeme oma perepuhkuse natuke pikemaks ja sõidame Riiga ning oleme kaks ööd seal. Külastasime loomaaeda, käisime Riia vanalinnas, paar korda kiirelt ostukeskuses ja erinevatel mänguväljakutel.

Meie pere minipuhkus oli tore, Emily ja Jasper pidasid reisi ilusti vastu ja olid head lapsed. Vahel mäkerdasid toiduga ja jonnisid, aga lõpuks läks kõik hästi. Mul on hea meel, et selle reisi ette võtsime. Tore mälestus, kindlasti külastame veel kunagi AB Parki, kui lapsed suuremad.

Reis Lätti oli kindlasti arendav ja huvitav vaheldus lastele ning hea keskkonnavahetus ka minule ja abikaasale.